2010/10/14

jaan kuman

Täna ilmus siis Eesti Ekspressis artikkel Jaan Kumanist, kirjutasid mina ja Henrik Esse. Minult tulnud idee sai tänu Henriku eestvedamisele ja intervjuuerimisnärvile teoks. Meil olid muidugi suured plaanid ja küsimused, tegelikkuses oli asi palju keerulisem, pärast pikalevenivaid vestlusi ja telefonikõnesid ja käsitsi kirjutatud paberilehti saime ikkagi artikli valmis kirjutada, millega sai rahul olla. Ja Siim toimetas selle meeldivasse vormi ka ära. Tore oli, et saime Valter Ojakäärult emaili. Huvitav oli info, et Ojakääru plaadi pidi salvestama vene jazzfunki maestro Georgi Garanjan isiklikult, kes olla tegelikult ka Kumani töötlusi kiitnud, kahjuks jättis Kuman oma tagasihoidlikkuses selle lause pooleli. Loomulikult on siin pettumusi, tegelikult jäigi algküsimusele vastus saamata - kuidas ikkagi tuli nendele plaatidele selline moodne sound? Samas oli tore kohtuda ühe oma aja parima trompetistiga, kelle töö kirjeldamiseks meil lihtsurelikel puuduvad sõnad. Oluline, et meile meeldib.
Tore, et tuli selline tükk eesti popmuusikaajaloo "raamatust".

Täna õhtul mängin (Henrikul ei ole kahjuks aega) peale keskööd Von Krahli teatri baaris üritusel "Estosteroon" ainult Kumaniga seotud muusikat, instrumentaale ja ka Els Himma vokaaliga asju.

Artikkel "Trompetist Kumani Kaleidoskoop"


Ostke legaalselt mp3sid






Tänane laul on "Gloobus". Minu arust parim Jaan Kumani osalusel tehtud lugu, G. Tanieli lugu on originaalist täiesti eraldunud, saanud suurepärase funk-arranžeeringu Kumanilt. Väga ilus. Sellest loost kõik algaski minu jaoks, kuulsin Alari Oravat mängimas seda lugu Jazzitupi raadiosaates. Autoriks nimetas ta täiesti tundmatu nime, polnud elu sees kuulnud. Ja nii ta jäigi. Kuni mõni aasta hiljem kadunud Annelinna turul vaatasin ühe härra üksikuid vinüüle, seal oligi kaks kummalist "Tantsurütme" nime kandvat singlit ja ühe peal oligi tuttav loo nimi "Gloobus". Nii see oli.

No comments: