2009/02/22

Pesnyary





Pesnyary - Paren' pashnju pashet
33С60-04655-56
1974

valgevene folkmuusika ehk rahvalaulud kaasaegses psychpopi kastmes. vot selliseid plaate tulebki otsida melodija toodangu hulgast. tegu oli omal ajal väga populaarse ansambliga, lisaks said nad esineda isegi ameerikas. üks tore vene mees, kellelt ma kirbuturul ühe nende singli ostsin, mäletas seda väga hästi. ka nende plaate võib päris tihti siin leida. välja panen loo nende teiselt albumilt, see oligi esimene, mille ma neilt ostsin, lutsu raamatukogu väljamüügilt. esikaanele on veel kirjutatud valgevene estraad, naljakas. ma olin ühelt välismaa lehelt selle kohta vihje saanud, seal küll räägiti nende kolmandast plaadist. praeguseks on mul olemas neli esimest, nende rock-oraatoriumi "gusilar" ei ole ma veel kuulnud. loomulikult on parim esimene, mille parima loo video leidsin varem youtubest. teised plaadid jäid nö kõrvale. kuid hiljuti neid üle kuulates, ilmnes, et teine album on ikka väga tugev. päris mitu kiiret vinge orelisaundiga mod-rockerit on peal või sellist lihtsat psühhedeeliat. ka siia panin sellise kergema loo, mis lõpu poole vingelt psühhedeelseks muutub. sõnad on rahvaluule muide.

pesnyary was very popular rock group singing folk songs from belorussia. they even toured in united states. their records can be seen quite often over here. i praised their first LP for a while, because it has their greatest track (it's available on youtube). there's many covers, so you must trust catalogue numbers. i present here nice psychpop track from their second album. i find that this one is also great LP, with many uptempo rocker tracks with great organs and guitars. though soviets had problems with recording drums.

pesniary @ wikipedia
their second LP
discography

No comments: